משפטים מההטהא-יוגה פרדיפיקא  

איתי אהרה

 

 

 

 

פרק I – אסאנה

 

1.1 הברכה לגורו הקדום [שיווה] שלימד את ידיעת ההטהא-יוגה [לפארווטי]. ידע זה כמדרגות לאלו הרוצים להשיג את הראג'ה יוגה העליונה והנהדרת.

 

1.10הטהא יוגה היא המקלט של הבוערים מכל סוגי הסיגוף, ההטהא יוגה היא צב תומך של מבצעי היוגה מכל סוגי היוגה.

 

1.11-ידיעת ההטהא יוגה שמוה בסוד כמוס על ידי היוגי עם השאיפה להשיג את הסידהי.בהיותה שמורה היא יעילה ,אבל  עם גלויה היא לא יעילה.

 

1.11-הטהא יוגה צריכה להיות מבוצעת על ידי היוגי בבידוד,במרכז של מחסן קטן ללא כול סלעים,מים ואש.מחסה זה צריך להימצא בממלכה טובה ,הגונה ובטוחה שבה האדמה פורייה.

 

פרק III – מודרא

 

3.66 אפנה בעלייה שלה נכנסת למעגל האש, אז האש חזקה ובוהקת, בהיותה מלובה ע"י אפאנה.

 

3.67 כאשר אפאנה והאש מתחברים עם הפרנה, שהיא בטבעה חמה, אז מתעצם החום בגוף.

 

3.68 קונדליני, שהייתה ישנה, עקב כך שהיא מרגישה את החום הרב, מתעוררת. (היא) כמו נחש שלוחש ומתיישר לאחר שהוכה ע"י מקל .

 

פרק IV - סמאדהי

 

4.1 עכשיו אציג את התהליך של הסמאדהי שהורס את המוות, מוביל לשמחה ומביא את חדוות הברהמן.

 

4.7 האיזון הזה והאיחוד בין העצמי התופעתי (ג'יוה אטמן) לעצמי העליון (פארה אטמן), בו כל המחשבות נפסקות, הוא הסמאדהי.

 

4.44 באמצע בין האידא והפינגלא נמצאת הריקות והיא כמו בולעת את האוויר. אז, בנקודה זו, הקהצ'רי מודרא היא יציבה וטהורה.

 

4.56 הריקות נמצאת (בפנים)והריקות  בחוץ כמו כד ריק בחלל. המלאות נמצאת (בפנים ) והמלאות בחוץ כמו כד מלא  בים.

 

4.109 יוגי שנמצא בסמאדהי לא מרגיש ריח, טעם, צורה/צבע, מגע, וצליל. הוא לא מכיר את עצמו.