א י י נ ג א ר   י ו ג ה   ב ג ל י ל
 
עמוד הבית  * מהי איינגאר יוגה?  * אודות המרכז  * לוח השיעורים  * סדנאות מיוחדות  * מאמרים  * לזכרו של ב.ק.ס איינגאר  * גלריית תמונות  * כתבים  * רכישת הספר של רחלי  * About Rachely

יום הולדת ה-92 של ב.ק.ס. איינגאר

מדברים שנשא ב.ק.ס איינגאר ביום הולדתו ה-92.

פונה- 14 בדצמבר 2010 

(הכתיבה היא בתרגום חופשי)

את החגיגה פתחו מזמורים וודים עתיקים שהושרו על ידי "פוג'ארים" המתמחים בהם ליצירת אווירה של הרמוניה ,חיבור עם כוחות אוניברסאליים וברכות. לאחר מכן תלמידים וותיקים מהימים בהם גורוג'י פילס את דרכו סיפרו על "איך זה היה פעם". ואז הוזמן גורוג'י עצמו לבמה כדי לשאת דברים.

 

"כולכם נותנים לי מחמאות על התרגול שלי אך אני מחשיב את אבי ואימי כאלו אשר בזכותם  נכנסתי   ליוגה. למרבה הצער אין זה נכון שאני גאון.אחרי שראיתם את הצלחתי ביוגה סאדהאנה הנכם אומרים כך,אך נאבקתי שנים להשיג זאת. אלוהים נתן לי את האיכות,כיצד להשתמש באינטליגנציה שלי בצורה יעילה. אני מתרגל קרוב ל-76 שנה ולקבל מזה את הטוב ביותר לקח לי שנים.

עכשיו הנכם מקבלים את הטוב ,את ההכי טוב בזמן קצר בימי רביעי ושבת (שעורי נשים אשר מועברים על ידי ב.ק.ס איינגאר דרך נכדתו אבהיג'אטה),את האיכויות והמיומנויות .( של אומנות התרגול )על אף שאני חושב שהתלמידים שלי "טיפשים" יש להם צ'אנס לקבל את הקרם של היוגה.אל אף "הטיפשות" שלכם אתם עדיין כאן ממשיכים וקרובים להשגה,גם זה משהוא.אני מודה להורי ואשתי .את אשתי אימצתי כול כך ולולא היא לא הייתי מגיע לאן שהגעתי.היא נפטרה מוקדם.

למה אנחנו מתרגלים אסאנה?

ישנם חמישה היבטים ליאמה:-אהימסה(אי-אלימות),סאטיה(דבר-אמת),אסטיה(אי- גנבה,חמדנות),ברהאמאצ'אריה( פרישות,ללכת בדרך האל),אפיגראהא(אי החזקה ,אי צבירה).אני לקחתי את  הברהאמאצ'אריה, כעיקרון המוביל בתנוחה. פירוש המילה ברהאמאצ'אריה אינו נזירות או פרישות בלבד. הנכם צריכים לגרום לברהאמה(איכות הבריאה של האל,הבלתי מתכלה) שניסתר בגוף המתכלה(הסופי) דרך האסאנה שהיא בטבעה עם יופי והוד להתגלות.

 "Making the soul the self to move in the body without neglecting each cell"

בלמידת  איך הסופי והאין סופי נעים ביחד האינטליגנציה במיומנותה באה לביטוי.

מדיטציה זו מילה שגורה כיום ונקודת הפתיחה בתרגול הרוחני. בזמנו (במסורת הלמידה של היוגה)רק אחרי שהאינטליגנציה טוהרה על ידי תרגול מקדים אז תורגלה המדיטציה.התרגול שלנו "טיפש",נגוע בהשתוקקות החושים,כך שהמדיטציה היא של החושים ולא מעבר להם. דרך התרגול שלי הוצאתי את ה-self ופתחתי את מנעול הזהב של הנשמה כך שה  self –יזוז.לא התודעה,לא האינטליגנציה אלא ה-,selfיקבל תזוזה ישירה מהתאים.

כולם אומרים כואב לנו הגב ,למה?

צריך להבין את המערה הפנימית של הנשמה.זהו שלב של בגרות ומשמעת להביא את העצמי הטמסי(עכור,מבולבל) לאלוהים.לגרום לעצמי לפעול ,להביא את העד(המתבונן) לביטוי. יוגה ופראנאימה עוזרות לעד לא רק להיות עד אלא לפעול . הנשמה ה-self ,בחושך.צריך לאמן את הגוף את מערכת העצבים, את הרקמות,את  הפרקים ודרך  כוח האינטליגנציה ל"הרגיש". דרך האסאנות עלינו לכבוש את האלמנטים(חמשת היסודות),להביא את החושים תחת שליטה ולהעביר את המינד האינדיבידואלי למינד הקוסמי. האם נאמר שאסאנות הן פיזיות ומדיטציה רוחנית?תודעה כזאת היא עכורה(dull )טיפשה וארוגנטית.

אסאנה ונשימה

אסאנה ונשימה הן ביחד.מודעות ואחיזה בתנוחה הן אחד. אם אין מודעות האחיזה נאבדת.השיבו את הערנות,את האינטליגנציה התאית.

The self has to flow from head to foot""

דוגמא מטפורית   מהסיפור על פראהלאדה(הבן)והיראניה(האב השד). בסיפור האדמה נכנסת למצוקה כתוצאה ממאבק האימים שמנהל האב נגד אי הצייתנות של בנו וכנגד הסדר של הדברים.האדמה מגולגלת כמו שטיח ונמצאת בחוסר נשימה.האל מתגלם כישות מצילה ופותח את "השטיח".הוא צולל למעמקי האוקיינוס ומשחרר אותה."

 תתאמנו ככה שהשטיח של הנשמה שהוא השכבה הפנימית של העור יפתח ויתארך. הנשמה מוצאת מהאוקיאנוס(מהמעמקים).הנשמה רחבה מבפנים כמו העור.   

בפראנאימה כשהכוס מלאה האם תוכלו למלא אותה שוב? מה ניכנס? מה יוצא? מה מחזיק? מה הקשר? מה החיבור בין מה שמחזיק את הנשימה ומשמר ?בשפיכת המים(נשיפה) מה יוצא? מה נכנס?

פראנה ופראגניא-(נשימה–אנרגיה,אנרגיה ספציפית באזור החזה ומודעות,תבונה(תבונה יוגית))  

בשאיפה פראנה( כוח,אנרגיית החיים) נכנסת פראגניא יוצאת.בהחזקת הנשימה פראנה ופראגניא מתאחדים.כמה זמן האחדות הזאת נשמרת? זו היא קומבהאקה האמיתית.בנשיפה, פראגניא ניכנסת כשפראנה יוצאת.צריכה להיות קומוניקציה בין הנשימה והמודעות.זו היא ההבנה המתקבלת.שאיפה סומאטית ונשיפה סומאטית ,מה קורה?הגוף הפנימי מחזיק את הקומבהאקה מה קורה? אם תלמדו כך ,תבינו.

To bring the lord to unite with the self""

זו היא האינטליגנציה הטבעית.צריך להתמיד עם הself- .להביא ביחד את האסאנה והפראנאיאמה  .  דבר זה הוא לא שקט אלא מצב של נוכחות .בהווה אין תנועה(מהעבר לעתיד).מרגע לרגע המינד צריך להיות מעורב בנשימה בשמירת מצב ההווה.בכול שריר(כ700-שרירים בגוף) ומפרק(כ300 מפרקים בגוף) יש תבונה אחת.האסאנות מהוות אלוהות גבוהה.אחרי שהן מיטיבות עם הבריאות הפיזית שלב זה נגמר והושג ויש לעלות לשלב גבוהה יותר.כמו שמטפסים גבוהה כדי לראות יותר מהנוף(שטווח הראייה יגדל) כך שהתמונה תהיה מלאה יותר.עשו,תרגלו אך הביאו את המינד הסגור(מודעות מצומצמת) לפתוח את השער של כול מערה ומערה.ישנן שבע מערות שהן  מקומות "נסתרים "  כגון החושים(החושים המעודנים),מינד פנימי,מינד חיצוני ומודעות.המערות הנסתרות הקטנות הן שכבות הנשמה.צריך לחדור מהפריפריה כדי להגיע למקור לעצם המהות, למערות הקטנטנות ביותר.כמו שקרני השמש מכסות את היקום מאירות אותו כך היא "ההוצאה לאור" הגילוי, ,הפתיחה של המערות.הוצאת המינד מעבר למסגרת של המינד.אז אנחנו במצב  מדיטאטיבי."

 

לסיום כול הנאספים נעמדים בטור  ארוך ואחד אחד מרכינים ראש כדי לקבל את ברכת הגורו.

בחצר הבית חיכתה לכולם ארוחה הודית  מלאה כול טוב.

רחלי צי'ני  * מרכז איינגאר יוגה בגליל, מצפה מתת  * 054-552-2112  * iyengarbagalil@gmail.com