א י י נ ג א ר   י ו ג ה   ב ג ל י ל
 
עמוד הבית  * מהי איינגאר יוגה?  * אודות המרכז  * לוח השיעורים  * סדנאות מיוחדות  * מאמרים  * לזכרו של ב.ק.ס איינגאר  * גלריית תמונות  * כתבים  * רכישת הספר של רחלי  * About Rachely  * A place to practice and stay  * מקום לתרגל ולהשאר

סיכום סדנת קיץ - יוגה אדמה

סיכום ורשמים של סדנת הקיץ במתת מאת רחלי ופריה

הלימוד אמור להיות שזור בדרך החיים-בפעולה שלהם מהרגע שאנחנו קמים ועד הרגע שאנו חוזרים לשינה.מרגע הלידה ועד רגע המוות.כשזה כך,אז הידע הופך להיות להבנה לחלק מהמהות שלנו וטרנספורמציה היא תוצר הלוואי.

 

 אתחיל בשתי מובאות  שנתנו לי השראה ועזרו לי לקיים את הסדנא הזאת שהייתה שילוב של לימוד ועבודה.

 מתוך האטא יוגה פראדיפיקא -

מי שמתרגל האטא יוגה צריך לגור לבד ב-matha (מבדד)הנמצא במקום החופשי מתהפוכות הטבע(אבנים,מים,אש\כלומר שיטפונות לחות שרפות וכו'), אשר גרים בו אנשים עם תכונות טובות, ללא הפרעות ונימצא בו אוכל בשפע.

המבדד-צריך להיות בעל דלת קטנה ללא חלונות .הרצפה ללא חורים ושטוחה.הגודל –לא גדול מידי ולא קטן מידי,לא גבוהה מידי ולא נמוך מידי,לא ארוך מידי...........  אטום על ידי  cow dung,ומוגן בפני חרקים יתושים וכו'.

בחוץ צריכה להיות במה מוגבהת ובאר.

נאדיקאשווארה מוסיף שהמבדד אמור להיות מוקף בפרחים כך שהמבט עליהם ישרה שלווה.על הקירות צריכות להיות תליות תמונות המצביעות על מחזוריות הקיום כך שהיוגי יפתח תודעה של אי הצמדות.עתה כשהוא יושב בחדר כזה חופשי מדאגות ,תירגול היוגה מתחיל תחת הוראת הגורו שלו.

 

מתוך הקדמה שלglimpses  of raja yoga\vimala thakar

הלימוד אמור להיות שזור בדרך החיים-בפעולה שלהם מהרגע שאנחנו קמים ועד הרגע שאנו חוזרים לשינה.מרגע הלידה ועד רגע המוות.כשזה כך,אז הידע הופך להיות להבנה לחלק מהמהות שלנו וטרנספורמציה היא תוצר הלוואי.אנחנו לא צריכים לעבוד בשביל זה ,זה לא תהליך של תרגילים אינטלקטואלים או עיצוב רגשי(מלאכותי) אלא תוצאה טבעית לוגית של משהוא מאוד עמוק.בתקופה הוודית היו מלכים ונסיכים שדאגו לחוות שהיו ביער ולרישים(חכמים בעלי ראיה ותפיסה טהורה) שישבו שם.החקלאים ייצרו את הצרכים הבסיסיים של החיים הרישים היו נותני האור וההבנה.שלושת היישויות הללו עבדו בתאום אחת עם השניה.הרישים נתנו את חייהם לגילוי האמת ,החקלאים הזינו אותם והמלכים הגנו עליהם.

הרישים גרו ביער עם משפחותיהם דלתותיהם היו פתוחות 24 שעות ביממה לכל אחד שרצה לבוא וללמוד מהם.לכן מקום זה נקרא אשראם(א-שראם,אי דאגה, אי מתח) בו האדם חופשי מדאגות ,פיזיות ופסיכולוגיות ויכול להירגע.ביתם היה כמו אוניברסיטה,ברגע שהתקבל התלמיד הוא נהיה חבר המשפחה וחלק בכל עבודות הבית,מחטיבת עצים ,בישול ארוחות ניקיון וכו'.חיים ולימוד היו ארוגים ביחד - holistic way of living -  עבר בכל פרט.בימנו הלימוד מנותק מהחיים לעומת אז שהלימוד לא היה התמחות מקצועית בלבד המורים והתלמידים עבדו ביחד ,הלומדים והמלמדים .כשהחיים והלמידה מתנתקים, הלימוד מאבד מהיחס שלו לחיים ואז אנשים נהיים בעלי ידע אבל ההבנה שלהם קטנה.בתקופה הוודית הלימוד היה חלק מאורח חיים והחיים היו תנועה של לימוד ותקשורת.

 

           סדר יום

  סדר היום שלנו היה( עם קצת שינויים ביום הראשון והאחרון)

7-11 תירגול אסאנות ופראנאימא

 ארוחת בוקר

  12:30-15:00 שתיקה נאצלת במתחם של בית המגורים ללא דיבורים פלפונים וכו'

  15:00-19:00 בניה ועבודה עם אדמה,ועבודות נוספות לפי הצורך כולל הכנה משותפת של ארוחת הערב.

 ארוחת ערב

 20:00 ועד..........סיפורים מהמיתולוגיה ההודית.

 

הרעיון של קיום הסדנא היה לחזור לטעם הזה של עשייה משותפת ולשבור את ההרגל של סטודיו ממוזג "מתרגלים והולכים הביתה........". תרגלנו ארבע שעות יוגה בבוקר, במשך ארבעת הימים : אסאנות ופראנאימא,תנוחות עמידה,כפיפות קדימה,  פיתולים כפיפות אחורה ועבודה טיפולית. התרגול היה במועדון החדש של המיצפה לאחר מכן חזרנו לבית המשותף בו גרנו רובנו ושם חיכתה לנו ארוחת בוקר עשירה ומזינה (מעשה ידיה של דינה). בהמשך, מנוחה ושתיקה עם שעות מוגדרות. אחר הצהריים התחלנו בעבודה בהנחיית דינה ,בבניה והנחת טיח אדמה בחלק הפנימי של המבנה שכבר היה בשלב של בלות קש (חבילות קש) המונחות אחת על השנייה. במשך כל יום שעבר התווספה שכבה והטיח נהייה מעודן יותר עד לשלב הסופי בו כבר יש חלל של חדר עם גומחות מקסימות לשימושים שונים.המפגש עם האדמה הוא עולם ומלואו ונוגע בתחושות שורשיות וחיבור ראשוני לחומר.

 

לקראת השקיעה החלה ההתארגנות סביב ארוחת הערב שרובה הוכנה עלי ידי המשתתפים. כל יום עמד לרשותנו תנור פיתות דרוזי והיה טכס של הכנת הבצק והפיתות עם רטבים שונים עליהם. עם תום הארוחה התכנסנו לאור המדורה ישובים על מחצלות לשמיעת סיפורים מהמיתולוגיה ההודית שסופרו על ידי פריה. הסיפורים עם הפסקות של chanting וצ'אי מתוק וחם סחפו את כולנו בכל הרמות וקיבלו תאוצה עם כל יום שעבר.

קהל נוסף היה הילדים,שישבו ואף שכבו מרותקים ופעילים גם כשהמבוגרים החלו "לנשור" מרוב עייפות.הם לא פיספסו אף מילה דיברו על זה למחרת העבירו את הידע מפה לאוזן וחיכו לסיפור הבא.זה התחיל מעלילות קרישנה,עבר לראמאינא ,לסיפור נשים שעובר במשך דורות מאם לבת ולסיפורים מהיוגה וסישטהא שסופרו ביומיים האחרונים לאחר ארוחת הבוקר צהריים.עוצמת הסיפורים הייתה כה רבה שרבים מאיתנו חצו את מימד המרחב והזמן  יחד עם גיבורי הסיפור.

 

אני מהיום הראשון כבר לא ידעתי איזה יום הוא היום והייתי ממש צריכה להתאמץ כדי לזכור.הדבר היחיד שמצביע שכל זה לא היה חלום הוא המבדד הבית הקטן שעד הגשמים מוטל עלינו לכפות את הבחוץ בחומר לא חדיר למים לשים גג ודלת.....וכולם מוזמנים לבקר.

 

פרייה מסכמת

הגיעו אנשים מכל הארץ ,מכל הגילאים,העדות והמינים ואפילו תינוקת בת שנה ושמונה חודשים (רות מהערבה) שנהנתה מאוד מהחברה, מהאוירה ומהאוכל. אף אחד לא אמר לאנשים מה לעשות (כלומר לא היה מנהיג או שוטר) ובכל זאת הכול התנהל מתוך רצון ואהבה משמעת עצמית ושיתוף פעולה. נוצרו ידידויות נפלאות בין אנשים עם הרבה פתיחות והתחשבות הדדית ולמרות שבשישי שבת היו מעל 30 אנשים (להערכתי) כולם הסתדרו היטב בחלל הבית ובשרותיו. ביום האחרון של הסדנא אימצו אותנו שני גורי כלבים נטושים ואנחנו אימצנו אותם ומי יודע איזו נשמה שוכנת בגופם.

לתמונות נוספות מהסדנה....

רחלי צי'ני  * מרכז איינגאר יוגה בגליל, מצפה מתת  * 054-552-2112  * [email protected]